Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Hodíme se k sobě, miláčku?

Tohle mi v Cosmopolitanu zatajili. Tvrdili, že aby byl vztah šťastný, musíte mít společné koníčky, být k sobě přitahováni a umět se spolu smát. Jenže nějak zapomněli zmínit stejnou termoregulaci.....

Zkrátka jemu je pořád zima a mně je pořád horko.  

Jó v zimě, to vrkáme jak hrdličky. Manžel jde spát, termostat na 20 stupňů, v dobré víře, že v ložnici ho čeká finská sauna. Já jdu pár minut po tom, co začne funět jakože na záchod, namačkám si 15 a on už je po zbytek noci příliš líný, než aby vstal z teplé postele a došoural se dolů do obýváku přitopit si a domnívá se, že to špatně naprogramoval. Když ráno v půl šesté svižně vyběhnu k řvoucímu potomkovi, zapnu při té příležitosti i topení a manžel se probouzí příjemně rozehřátý. 

Zato jak udeří první horka, je zle. Manžel na mé úpěnlivé prosby o přinesení klimatizace ze sklepa odpovídá střídavě "zítra" a "ještě takové teplo není". A to i přesto, že ložnice je pod zkosenou střechou a je tam vždycky vedro jak v zoo v pavilónu opic. Protože už mě zná, a za dobu trvání našeho manželství se u něj zásadně rozvinula podlá lstivost, když ji vloni v prosinci za mého nesouhlasného nadávání stěhoval do sklepa, strategicky ji umístil do nejzašího koutu, kde je asi metr na výšku, tma a bordel po předchozích nájemnících, takže se tam bojím jen podívat v obavě, že na mně něco vyskočí. Doufal, že mě to od případných svépomocných akcí odradí.

Záhy jsem tedy pochopila, že pokud něco neudělám, budu se probouzet mokrá a smradlavá jak fotbalista veterán po zápasu a juniorským mužstvem po celý zbytek léta a pustila se do boje sama. Rozumějte, nejsem žádná komářice, ale ta krabice váží nějakých patnáct kilo a vynést je jí třeba do druhé patra. Trošku se mi svině klouzavá po prvních pár schodech vysmekla, ale odnesla to jen naražená noha a slezlý nehet na palci, klimatizaci jsem naštěstí zachránila. Horší bylo, že jsem ve svých zánovních hezkých a drahých botkách s tou velkou krávou v náručí stoupla do lepící pastičky na myši, kde jsem se samozřejmě přilepila. Lepidlo, co mi ulpělo na obou podrážkách, statečně odolává snahám o rozpuštění i odkrojení, takže je ted na botách zhruba půlcentimetrová vrstva přilepených kamínků, kočičích granulí a gumových medvídků, kterých se už asi nikdy nezbavím.

V každém případě jsem klimatizaci i přes drobné problémy nahoru dovlekla, instalovala do okna a slasně funěla v proudu studeného vzduchu. Ne na dlouho, jen do chvíle, než dorazil můj choť domů.

Od té doby se u nás opakuje stejné schéma. Manžel, jak je jeho zvykem, jde spát a údajně zamražen už při vstupu do ložnice v obavě o své zdraví ochlazovadlo vypne. Probudím se zpocená jak Paroubek při stříhání plotu, číhám, jestli pravidelně oddychuje a pokud ano, tak se vyplížím a znovu ho  zapnu. Je v tom i jistá dávka adrenalinu, protože pokud se mi to podaří, aniž bych ho probudila, cítím se jak skaut při získání bobříka odvahy.

Po další zhruba hodince se on probudí a s drkotajícími zuby a omrzlým vousem vypíná. A tak si hrajeme až do rána. Ráno vstává s dobrou náladou ten, kdo zrovna vyhrál, zatímco ten druhý si stěžuje na údajné zdravotní potíže způsobené horkem/zimou.  Můj manžel obvykle předstírá něco jako tuberkulózu řízlou rakovinou plic, protože je zdravý a v nemocech se nevyzná, já zase zkouším mdloby z dehydratace. Dlužno říci, že ač jsou naše herecké výkony obdivuhodné, vzájemně se jimi nedojímáme.

Už takhle v noci skotačíme asi měsíc a já se nemůžu dočkat zimy. Vypnu si v noci topení a budu si odkopaná a polonahá hybernovat a pozorovat svého milého chotě v pletených ponožkách a flanelovém pyžamu pod péřovou peřinou. A těšit se na léto, které opět vnese do našeho manželství svěží vítr a závan dětské hravosti :)

Autor: Markéta Švorcová | neděle 2.8.2009 7:30 | karma článku: 23,91 | přečteno: 2060x
  • Další články autora

Markéta Švorcová

nový článek

.............................................................................................................................................................................................................

26.7.2009 v 17:10 | Karma: 7,23 | Přečteno: 1479x | Diskuse| Ostatní

Markéta Švorcová

Těhotenská degenerace

aneb pupíčky, mimískové a jiná zvěrstva .........................................

26.7.2009 v 6:14 | Karma: 24,90 | Přečteno: 2040x | Ostatní

Markéta Švorcová

Kokokodák

Když mi bylo osmnáct, byla jsem děsně drsná. Zelené vlasy, černé svršky i spodky a "cool" výraz v ksichtu. V kině na Titanicu, když se božský Leo potápěl, úplně mrtvý a úplně zmrzlý, jsem se řehtala jako zhulená kobyla a při scéně z filmu Slunce, seno, kdy Helenka Růžičková dojatě frká při Angelice, jsem si ťukala si na čelo a myslela si něco o psycho starší generaci. Jediné, co mě v té době dokázalo dojmout až k slzám bylo dočasné odstavení kapesného.

18.7.2009 v 6:09 | Karma: 34,20 | Přečteno: 3889x | Diskuse| Ostatní

Markéta Švorcová

Po čem muži touží

Aneb éterická bytost versus hrošice s velkým zadkem...................................

4.7.2009 v 6:30 | Karma: 25,71 | Přečteno: 2087x | Diskuse| Ostatní

Markéta Švorcová

Co je na ženách hnusného

Přetla jsem článek o tom, co je na ženách hnusného. A mé sebevědomí utržilo těžkou ránu - jsem ztělesněním hnusné ženy!

27.6.2009 v 6:30 | Karma: 38,53 | Přečteno: 3516x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Podmínky míru musí určit Ukrajina, říká ministryně obrany Černochová

29. dubna 2024

Premium Ministryně obrany Jana Černochová (ODS) o sbírce na munici pro Ukrajinu, komunikaci náčelníka...

Vědmy jdou do akce. Mladé dronařky tvrdě cvičí a chystají se na Rusy

29. dubna 2024

Premium Ukrajina (od zpravodajů iDNES.cz) Válka na Ukrajině je v nemalé míře válkou dronů a technologií. Ukrajina, ale i Rusko je vyvíjejí,...

Americkou Oklahomu a okolní státy zasáhla série tornád. Úřady hlásí čtyři mrtvé

28. dubna 2024  22:16

Nejméně čtyři mrtvé si vyžádala série tornád, která od sobotního večera zasáhla Oklahomu. Podle...

Nikdy nekončící hrozba. Finsko si zvyká na nový vztah s Ruskem

28. dubna 2024  20:49

Ozbrojení finští pohraničníci na běžkách střeží východní část země, nejnovější a nejdelší hranici...

  • Počet článků 11
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 3063x
Kdybych psala dobře, tak se tím živím, ale protože jsem průměrná, berte prosím mé pokusy s rezervou a nevážně, neb píšu s velkou porcí nadsázky:)

Seznam rubrik

Oblíbené knihy

Co právě poslouchám