Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Tři v posteli

Aneb nějak se to zvrtlo.

Z porodnice jsem odcházela náležitě vystrašena dobře míněnými radami dětských sester a knížkou "Péče o novorozence". Po zhodnocení všech nebezpečí mi bylo naprosto jasné, že mimino

1. S námi v posteli v žádném případě spát nebude

2. Když říkám v žádném, tak v žádném, bez výjimek.

Předsevzetí jsem se rozhodla přiživit dvouhodinovým brouzdáním na stránkách věnovaným dětem, co zemřely na Syndrom náhlého úmrtí. Hormonální hladina pár dní po porodu prudce klesala a já jsem každé z těch dětí oplakala, jako by bylo moje.

Svoji první noc mimino zdárně prospalo ve vlastní postýlce. Dlužno říci, že postýlka to byla krásná, zvířata na ložním prádle jako živá, medvědi na kolotoči nad postýlkou nažhavení začít tancovat. Já už tak dobře nespala, protože jsem vystrašená každou hodinu vyskakovala z postele přesvědčená, že kdyby mimino dýchalo, už by dávno bylo vzhůru. Dýchal a spal jako dudek. Po první noci jsme si s manželem ve své nebetyčné naivitě gratulovali, jaké máme hodné dítě a považovaly tento sympatický noční režim za konečný.

Druhá noc už se nesla v naprosto jiném duchu. Mimino krásně spalo do deseti hodin a ve chvíli, kdy jsem složila hlavu na polštář, unavená jak tažný oř, mimino se probudilo. A řvalo a řvalo. Jednu hodinu, druhou.. pak usnulo, za chvilku bylo zase vzhůru a opět řvalo a řvalo a tak až do rána. Ráno jsem vypadala jak střevní chřipka, vyblitá, s černými kruhy pod očima a výrazem hovořícím o začínající laktační psychóze. Den jsem přečkala v polomdlobách a přišla další noc. Velmi podobného scénáře, ale s jiným koncem.

Ve tři ráno jsem nevydržela a vzala mimino do postele. Byla jsem tak unavená, že bych nevystřihla ani manželovo datum narození, natož statistiky SIDS, přesto jsem počítala s tím, že ho k nám vezmeme "jen jednou". A stal se zázrak. Mimino spalo až do rána. Naivně jsem si myslela, že další noci nějak přežijeme, aniž by se mimino do naší postele zavrtalo tak nějak permanentně. Zasloužilé matky si už ťukají na čelo, narozdíl od nás totiž vědí, že mimina jsou bytosti sice malé, leč velmi záludné a dobře vědí, co chtějí a jak k tomu bezbranné prvorodiče vmanévrovat. Hádáte správně, z jedné noci "co-sleepingu" bylo ani nevím jak šest měsíců. Během té doby jsme se ho několikrát snažili deportovat zpět do vlastní postýlky, leč vždy tak nějak skončil u nás s vítězoslavným výrazem ala Zátopek po zlatém závodu. Manželský život v háji, protože mimino spalo jak pan král s rozhozenýma rukama a při jakékoliv snaze rodičů přiblížit se k sobě z opačných krajů postele začlo zběsile kopat. Spolehlivější antikoncepční účinek má jen sterilizace. Později mu už rozvalování nestačilo a bylo ochotno spát pouze držíc moje vlasy a tatínkovu ruku, takže jsme se báli pohnout, aby se andílek neprobudil. Ještě teď mě při té představě všechno bolí. Vyprávění jak jsme ho pak z té postele dostávali si nechám na někdy jindy, vydá to na celý (dlouhý) článek. A tak jsem si byla jistá, že se k nám do postele nikdy nepodívá!

Prostě člověk míní, mimina mění!

PS: Zdravím všechny nedobrovolně co-sleepující rodiče!

PS2: Hrozbu SIDS v žádném případě nezlehčuji. Hodně se o tuto problematiku zajímám a stále považuji spaní s dítěte v rodičovské posteli za mnohem nebezpečnější než jeho spaní ve vlastní postýlce... jenže mimina na statistiky kašlou a když se rozhodnou spát v manželském loži, věřte, že tam spát budou...

Autor: Markéta Švorcová | úterý 16.6.2009 8:00 | karma článku: 21,49 | přečteno: 2353x
  • Další články autora

Markéta Švorcová

Hodíme se k sobě, miláčku?

Tohle mi v Cosmopolitanu zatajili. Tvrdili, že aby byl vztah šťastný, musíte mít společné koníčky, být k sobě přitahováni a umět se spolu smát. Jenže nějak zapomněli zmínit stejnou termoregulaci.....

2.8.2009 v 7:30 | Karma: 23,91 | Přečteno: 2060x | Ostatní

Markéta Švorcová

nový článek

.............................................................................................................................................................................................................

26.7.2009 v 17:10 | Karma: 7,23 | Přečteno: 1479x | Diskuse| Ostatní

Markéta Švorcová

Těhotenská degenerace

aneb pupíčky, mimískové a jiná zvěrstva .........................................

26.7.2009 v 6:14 | Karma: 24,90 | Přečteno: 2040x | Ostatní

Markéta Švorcová

Kokokodák

Když mi bylo osmnáct, byla jsem děsně drsná. Zelené vlasy, černé svršky i spodky a "cool" výraz v ksichtu. V kině na Titanicu, když se božský Leo potápěl, úplně mrtvý a úplně zmrzlý, jsem se řehtala jako zhulená kobyla a při scéně z filmu Slunce, seno, kdy Helenka Růžičková dojatě frká při Angelice, jsem si ťukala si na čelo a myslela si něco o psycho starší generaci. Jediné, co mě v té době dokázalo dojmout až k slzám bylo dočasné odstavení kapesného.

18.7.2009 v 6:09 | Karma: 34,20 | Přečteno: 3889x | Diskuse| Ostatní

Markéta Švorcová

Po čem muži touží

Aneb éterická bytost versus hrošice s velkým zadkem...................................

4.7.2009 v 6:30 | Karma: 25,71 | Přečteno: 2087x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Podmínky míru musí určit Ukrajina, říká ministryně obrany Černochová

29. dubna 2024

Premium Ministryně obrany Jana Černochová (ODS) o sbírce na munici pro Ukrajinu, komunikaci náčelníka...

Vědmy jdou do akce. Mladé dronařky tvrdě cvičí a chystají se na Rusy

29. dubna 2024

Premium Ukrajina (od zpravodajů iDNES.cz) Válka na Ukrajině je v nemalé míře válkou dronů a technologií. Ukrajina, ale i Rusko je vyvíjejí,...

Americkou Oklahomu a okolní státy zasáhla série tornád. Úřady hlásí čtyři mrtvé

28. dubna 2024  22:16

Nejméně čtyři mrtvé si vyžádala série tornád, která od sobotního večera zasáhla Oklahomu. Podle...

Nikdy nekončící hrozba. Finsko si zvyká na nový vztah s Ruskem

28. dubna 2024  20:49

Ozbrojení finští pohraničníci na běžkách střeží východní část země, nejnovější a nejdelší hranici...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

  • Počet článků 11
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 3063x
Kdybych psala dobře, tak se tím živím, ale protože jsem průměrná, berte prosím mé pokusy s rezervou a nevážně, neb píšu s velkou porcí nadsázky:)

Seznam rubrik

Oblíbené knihy

Co právě poslouchám