Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Nejsi moje máma... tak drž hubu!

Donedávna jsem si myslela, že všechny děti jsou prostě děti, roztomilé a nevinné, minimálně dokud neudeří puberta. Nedělní zážitek mě ale přesvědčil o tom, že děti jsou obrazem svých rodičů a někdy je to obraz nepříliš povedený...

Vyvedla jsem o víkendu naše dva kluky na hřiště. Jako obvykle po příchodu nadšením zahýkali a rozběhli se na klouzačky a do louží zaprasit dosud čisté a voňavé teplákovky.

Chvilku po nás dorazily dvě maminky s dětmi asi čtyřletými. Jedna jako já ve sportovním a druhá typ gazela - blonďaté vlasy, dokonalý make-up, dlouhé nohy (tady ze mně mluví závist, za takové nohy bych vraždila) narvané v minisukni číslo 0 a patnácticentimetrových jehlových podpatcích. Opravdu to příhodný oděv na hřiště, ale proti gustu žádný dišputát. Naopak chlapeček měl v třicetistupňovém vedru oteplováky - ano, opravdu oteplováky - gumáky a tílko bez rukávů. Zřejmě si outfit vybral sám.

Odešla jsem za rozsoudit svoje děti ve veledůležité hádce o koně - je jich tam šest, navlas stejných, ale oba chtěli samozřejmě na toho samého. Zřejmě věci mezi nebem a zemí, které jsou nám dospělým utajeny. Po chvíli slyším rány. Chlapeček v oteplovácích tříská o zem bagrem, který patří k "erárním" hračkám. Očima vyhledám jeho maminku, nedá to příliš práce, protože sedí tam co před deseti minutami, usrkává své latte, nepochybně netučné a bez cukru a živě se baví s kamarádkou. Synka ovšem zjevně vidí, protože mu právě zamávala, ale to že ničí hračky, které navíc nejsou jeho, ji asi netrápí.

Vydržím se dívat další chvilku, než těžce zkoušenému bagru cosi odlítne. Pak za chlapečkem dojdu a zeptám se ho, proč hračku ničí.

"Protože chci"

Hm, na to se těžko hledají argumenty. Zkouším mu jemně vysvětlit, že to bagr bolí, když mu ubližuje. Můj citlivý dvouletý synek začne natahovat, že nechce aby měl bagr bebí. Chlapečka to nedojme.

"Nejsi moje máma... tak drž hubu"

A mám to. Nejsem příznivce fyzických trestů, ale ruka mě pekelně svrbí. V tu chvíli k nám ležérně a s elegantně kroužícími boky přichází matka gazela. Od pohledu sympatická jako prasečí chřipka a dle vysunuté brady bojovně naladěná.

"Co se děje?!" vyštěkne.

"Snažím se vašemu synovi vysvětlit, aby neničil ten bagr, ale neposlouchá"

"A proč by měl poslouchat? Nejste jeho matka, tak mu dejte pokoj a starejte se o svoje"

Nesměle - přece jen gazela je v podpadcích o hlavu vyšší než já a kdyby rozhodila ruce s nalakovanými nehty, mohla by mi snadno vypíchnout oko - pípnu

"Ale ta hračka patří k hřišti, když jí váš syn zničí, jiné děti si s ní nebudou moci hrát"

"Je to snad vaše hračka? Není! Tak vidíte!" Ano, jak logický argument. Popadla chlapečka, ten ještě před tím do bagru s vítězoslavným pohledem kopl a tak abych to nemohla přeslechnou mu říká

"Příště až tě bude někdo takový otravovat, tak na mně hned zavolej a já to vyřídím". A ke kamarádce pohodí hlavou "blbá kráva" a z povzálí zaslechnu ještě něco o tom, že moje děti musí být chudáci, jestli jim bráním v uvědomování si vlastní individuality a kreativity.

Kde jsem až doteď žila, že jsem nevěděla, že ničení cizích věcí je vlastně bránou do Louvru?

PS: Tajně doufám, že chlapeček v oteplovácích počmárá mamince kabelku od Luise Vuitona lihovým fixem.

PS2: Ale ona by se nejspíš nad jeho výtvarným talentem zaradovala a vesele chvátala koupit novou kabelku.

PS3: Moje děti jsou milé a slušné a projevit se dokáží dostatečně hlasitě, pokud něco chtějí. Ale veškeré jejich destruktivní záměry hatím už v počátcích.

Autor: Markéta Švorcová | čtvrtek 11.6.2009 14:48 | karma článku: 38,48 | přečteno: 3125x
  • Další články autora

Markéta Švorcová

Hodíme se k sobě, miláčku?

Tohle mi v Cosmopolitanu zatajili. Tvrdili, že aby byl vztah šťastný, musíte mít společné koníčky, být k sobě přitahováni a umět se spolu smát. Jenže nějak zapomněli zmínit stejnou termoregulaci.....

2.8.2009 v 7:30 | Karma: 23,91 | Přečteno: 2060x | Ostatní

Markéta Švorcová

nový článek

.............................................................................................................................................................................................................

26.7.2009 v 17:10 | Karma: 7,23 | Přečteno: 1479x | Diskuse| Ostatní

Markéta Švorcová

Těhotenská degenerace

aneb pupíčky, mimískové a jiná zvěrstva .........................................

26.7.2009 v 6:14 | Karma: 24,90 | Přečteno: 2040x | Ostatní

Markéta Švorcová

Kokokodák

Když mi bylo osmnáct, byla jsem děsně drsná. Zelené vlasy, černé svršky i spodky a "cool" výraz v ksichtu. V kině na Titanicu, když se božský Leo potápěl, úplně mrtvý a úplně zmrzlý, jsem se řehtala jako zhulená kobyla a při scéně z filmu Slunce, seno, kdy Helenka Růžičková dojatě frká při Angelice, jsem si ťukala si na čelo a myslela si něco o psycho starší generaci. Jediné, co mě v té době dokázalo dojmout až k slzám bylo dočasné odstavení kapesného.

18.7.2009 v 6:09 | Karma: 34,20 | Přečteno: 3889x | Diskuse| Ostatní

Markéta Švorcová

Po čem muži touží

Aneb éterická bytost versus hrošice s velkým zadkem...................................

4.7.2009 v 6:30 | Karma: 25,71 | Přečteno: 2087x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Nikdy nekončící hrozba. Finsko si zvyká na nový vztah s Ruskem

28. dubna 2024  20:49

Ozbrojení finští pohraničníci na běžkách střeží východní část země, nejnovější a nejdelší hranici...

Lesy chce předat mnichům bez soutěže. Smlouvu nachystal starosta předem

28. dubna 2024

Premium Mohlo to být jedno z rozhodnutí, jakých města jako osmitisícové Milevsko udělají ročně stovky....

Stavební úřady se děsí novely, mluví o nejistotě a nabírají nové pracovníky

28. dubna 2024  19:06

Stavební úřady napříč republikou se obávají reformy stavebního zákona. Kvůli nárůstu práce tak...

VIDEA TÝDNE: Potvrzený trest pro Feriho, živořící děti a Kobajašiho veleskok

28. dubna 2024  18:50

Soud v Praze tento týden potvrdil exposlanci Dominiku Ferimu tříletý trest za znásilnění. Strážníci...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

  • Počet článků 11
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 3063x
Kdybych psala dobře, tak se tím živím, ale protože jsem průměrná, berte prosím mé pokusy s rezervou a nevážně, neb píšu s velkou porcí nadsázky:)

Seznam rubrik

Oblíbené knihy

Co právě poslouchám